بازاریابی و برند سازی برای فرش جهانی زیلو باید ایجاد شود - شهرداری میبد
شهردار میبد در روز جهانی شهرها؛
بازاریابی و برند سازی برای فرش جهانی زیلو باید ایجاد شود
به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد، به مناسبت فرارسیدن روز جهانی شهرها، علیرضا نقوی شهردار میبد با پویا محمودیان معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کشور ملاقات کرد.
محمودیان با تأکید بر حمایت همهجانبه از هنرمندان صنایعدستی بیان کرد: بهطور حتم حمایت از هنرمندان صنایعدستی یکی از مهمترین اولویتهای این وزارتخانه است و در این میان توجه جدی به هنرمندان شهرها و روستاهای جهانی صنایعدستی داریم.
وی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی شهرها، درباره ایجاد شبکه ارتباطی شهرهای جهانی صنایعدستی گفتوگو و رایزنی کرد.
نقوی نیز در حاشیه این نشست اظهار کرد: میبد آذرماه سال ۹۷ از سوی شورای جهانی صنایعدستی بهعنوان شهر جهانی زیلو انتخاب شد و همزمان با این اتفاق، شاهد یک جهش و توسعه ویژه در کارگاههای زیلوبافی و تجاری شدن این محصول بودیم.
شهردار میبد افزود: زیلو به فرش سلامت معروف است و سابقهای طولانی دارد که به قبل از اسلام میرسد.
وی ادامه داد: خوشه زیلو با همکاری و محوریت شرکت شهرکهای صنعتی میبد و جهاددانشگاهی استان یزد تشکیل و با پیگیری فرماندار شهرستان از طریق صندوق کارآفرینی امید تسهیلات خوبی به هنرمندان زیلوباف پرداخت شد.
وی ادامه داد: جهانی شدن فرصتهایی را برای میبد فراهم نموده که اگر بتوانیم از آن استفاده کنیم، علاوه بر توسعه تولیدات صنایع دستی بخصوص زیلو، با استانداردسازی آن قادر خواهیم بود شبکه بازاریابی و برندسازی ایجاد و شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.
در پایان این دیدار لوح یادمان روز جهانی شهرها که مزین به طرح زیلو بعنوان نماد جهانی شهر میبد است، به محمودیان اهدا شد.